April 30, 2007

Weekend yang tak seindah mana

Hari Sabtu tu, Ujan turun selebat2 masa malamnya. Sbb nak kena pi bank jap check gaji ada ke dak dan tentunya nak dpatkan skit sayur2 ran terpaksalah gak mengagahkan diri untuk kuar pepagi tu. SP kata dia keje tapi aku tgk macam malas jer. So pepagi aku ajak dia pi beli sayur jap. Masa aku pi kat AMbank (tu jelah bank yg ada kat taman perumahan aku), aku rasa syukur dan gembira sgt sbb gaji dah masuk dan bila tgk jumlahnya aku tak henti2 bersyukur kpd Allah. Yer lah lebih 1k dari biasa tu. Tak sabar nak tunggu lagi 6 bulan, sbb lepas confirm ada lagi skit increment.
Lepas kuarkan duit untuk bayar gaji bibik dan bayar hutang2 yang patut kitorang terus pi pasar beli lauk dan sayur2, betul aku kata SP akhirnya malas nak pi keje. Jadinya dok jer lah kat umah. Masa jumaat malam tu kami dah bawak deelin pi doktor, sbb dia batuk2 dan deman. Ekhmal pun sama tapi masa tu dia tak teruk lagi. Masa deelin kat klinik doktor dah bagi nebuliser untuk asthma dia. Nampaknya skg ni sebulan sekali mesti dia kena. Kalau dah kena batuk tak henti dan demam dia tak kebah2. So masa lepas balik pasar tu, badan deelin masih panas dan batuk dah kurang sikit. Sbb doktor bagi ubat batuk dan selsema jer, aku decided nak pi klinik lagi sekali, sbb deman dia turun sket tapi tak turun completely.
Tak de pe aktiviti nak buat kat umah so aku masak dan lepaks tgk tv. SP pulak cam biasa layan aktivit berkebun dia kat tanah yg sekangkang monyet tu. Petang pulak ujan siap dgn petir2...so layan tido jer lah...

2 comments:

aNIe said...

Anna...kak lady buat kunjungan balas ni...terima kasih kerana berkunjung ke blog kak lady...

Hari minggu...kalau ujan2 sedap tido kan...heehee...ade jugak tanah sekangkang monyet ye...seronok kalau dpt menanam sikit2...

Moga anak2 akan segera sembuh

Anonymous said...

perbualan biasa antara pesakit di klinik, masa tunggu doktor panggil
" sakit apa?"
"demam"
"biasa sekarang ni musim"..

saya kalau hujan suka tengok kat luar.. syok tengok hujan turun...