June 11, 2007

UNLUCKY MONDAY

Jemaat lepas aku kat opis ada byk keje. Sbb ramai yg tak de kat opis, so aku macam lipas kudung. Dah le keje aku banyak, nak kena attend org dtang bunyi ding dong kat opis. OM aku cuti. Kat opis kami takdak receptionist. Pintu lak jenis all the time lock sbb byk no the unwanted solicitor (salesman la tu). So bila bunyi loceng kena tekan remote baru pintu tu terbukak. Ari jumaat tu mmg aku pegang remote tu sepanjang hari sbb pepagi aku sensorang kat opis, cuma lepas lunch je boss aku ada dgn adi dan satu lagi mat saleh. 4 orang. Akulah angkat call berlari kat pintu tgk sapa datang..well memang nasib aku lah nak kena tu.
Ada satu mamat call before lunch pasal pokok. Opis ada order pokok nak letak kat opislah, aku kata OM tak de cuti..dia kata takpe..dia nak deliver jer. Aku pun sibuk so aku assume mesti OM dah buat arrangement. Aku pun tak terpikir langsung nak called OM. Alah takkan pasal bende kecik sesikit nak call dia kan..aku assume .
Bila dorang datang anta aku dgn adi terima jer lah..lantak korang lah nak letak mana. According to mamat yg antar tu dah ada plan dia tau nak letak mana..aku pun oklah. Aku tgh busy nak siapkan listing untuk inventory so aku tak bother sangat, si adi yang pilih2 pokok mana nak letak bilik mana. End of story.
Pepagi ni dtang mana tau aku kena tiaw..dahle pagi ni aku bad mood, PMS pas tu access kad tertinggal kat umah, melangak kat depan pintu opis dari kul 7.30am..tension wa. Nasib baik aku ada sempat bergossip dgn si Zas, gossip panas gile..tapi tak bole exposed pasai apa..biarlah rashia.
Minah OM tu marah aku nape tak called dia, dia kata dia blum sign agreement pun dgn toke pokok tu sbb dia nak ambik dari company lain..ceh. mana aku tau. Dia pun tak cakap dia nak ambik company lain. Hari tu aku ingat dia kata nak proceed the company yg ni sbb company lama tu pokok2 dia nak mampus...pepagi ni dia kata kat aku dia dah agreed nak amik pokok kat company lama yg pokok dia tak subur tu...ishhh pening aku cam ni..lainkali cakaplah....org tak susah. Dia ingat dia tak de aku kat opis ni goyang kaki ke?..dia tak tau aku sampai tak kuar lunch hari jumaat tu sbb tak de org kat opis..wa makan maggie tau..
Nasib baik aku release tension dah. Sbb pepgi amoi kat opis singapore message aku pepagi, kitorang chatting (intercompany bole msn) syok ler mngumpat dan gossip sbb minah tu pun ada masalah sama dgn OM dia yg kerek semacam tu..aku deal gak dgn OM dia pasal inventory. So dah tau perangai teruk lagi minah tu dari OM aku. OM aku cerewet dia lagi cerewet GABAN. Minah kwn aku tu pun position cam aku gak, mak bpak org mesia yg dah berpaling tadah jadi rakyat singapore tapi ipoh mali..so aku bole berbicara melayu dgn dia...kalu pure singporean jgn harap nak ckp melayu beb....cakap omputih sokmo..yg rakyat mesia kat sini pun org ckp melayu tak paham, asyik nak cakap omputih jer...kena translate tiap kali kita ckp melayu.
Minggu lepas gak aku tensi sbb opis mate aku bergaduh dgn laki dia-kira kes umahtangga lah ni, tapi yg si suami lak siap datang2 opis 2-3 kali, pastu bergaduh dgn bini dia (klik aku) nasib baik kat dalam bilik dak ler dengar tapi bab laki dia buat opis cam umah sendiri aku tak bape gemar. Akupun kekdg ada masalah umahtangga gak tapi tak ler sampai serang kat opis..settle le kat luar.
Bile org2 bercakap belakang, tak suka..tapi dia tak tau sbb perbuatan dorang tu mengganggu kitorang nak buat keje ni ha..bole le buat bodo pejam mata, tapi kenyataan mana bole ko nafikan. Nasib masa tu boss tak der dan ada 2-3 ketul orang jer kat opis ni. Buat nye boss besar ada kan haru...
Tulah nasib aku di pagi Isnin yg malang ni...apapun aku tak ler stress sgt cuma berbintat *bengkek* dalam hati ni ha sbb pantang nek moyang aku kena sembur pepagi...rezeki tak masuk dan benda tu dah buat muka aku masam jer..dahler aku jenis tak leh sorok kalau marah..camner aku nak HIPOKRIT buat muka manis walhal hati ni ha....berbintat gile..
Takpe..aku ingat nak amik air semayang jap lagi supaya setan2 ni pegi....maknanya tak lama lagi PMS lah ni kot...

4 comments:

Along said...

Ahhh..sorry to hear about your bad Monday. Harap2 hari2 seterusnya bertambah baik. Chin up.

ps: Kat ofis along pun ada gak yg dok cite masalah rumahtangga dia kat semua org. Dasar membuka pekung di dada. Kita yg terpaksa dengar ni sabar je lah. Angguk je, takmo banyak soal.

yeopkampo said...

Hai,
Tersingah kad sini...pandai u bercerita ...menarik ,

http://syazhar.fotopages.com

Anonymous said...

salam. thanks for visiting my blog. tak perasan ada komen. ye lah kebetulan kan nama kita serupa. but my real name actually panjang lagi. tapi samalah tu.

Anonymous said...

Along:
hmmm monday cam tulah, the starting day kenala starts goodkan

Syaz,
TQ for dropping by. I pnye FP dah lama tak aktif sejak2 kena block ni.

Anna,
Hi..nice to know you..i pun jarang dpt pi kat blog. salu i pi kat blog orang.

Anna