July 25, 2007

Bila Lebih Sudu dari Kuah

Ent3 ni lebih kurang enty3 lepas geram.

Hari2 lepak bos salleh tak dok, kena marah pulak dgn JLo. Yer la aku tau ler JLo tu senior dari kami2 sume kat sini tak bermakna dia ada hak nak memarah nak tengking2 orang kan. Aku ni bukanlah dari jenis sensitif tapi manusia biasa mesti ler ada perasaan atau perasan. Kalo dok tak ler di pangge manusia di pangge kayu maa...

Kisahnya ada lah email yang ditujukan kepada boss salleh dan dicopy kepadaku dan kepada JLO. Out of blue ttba tanya aku aphal aku tak jwap email tu. Email tu dari logistic manager kat temasik nak mengonpem kan samada ko nak ke dak menatang yang kami dok jual kat penggali2 minyak mesia nih. Dah nama ditujukan kepada si salleh tak dele aku sesbuk nak jawp. boss salleh aku tu, masih bukak email reply email..buktinya semalam bape banyak email dia antar dari kgnya kat negara ikan trout tu..
aku ckup nyampah kalau org yang bkan boss nak sibuk2..marah, apa hak dia nak marah aku. Aku bkn report kat dia pun..sama je level. Klik klik orang kata. Kengkwan lain kat sini pun dah fedup dgn JLO. Kalu nak mintak tolong siap dok jerit2..tak bole ke ckp bebaik..hormat menghormati lembut bahasa, tuned kan sikit sore kuat tu kalo nak mintak tolong kat orang..
Aku dan dua lagi geng salu pi lunch sambil ngumpat (lepas tension) pasal minah ni. dan aku dgr dari Adi, orang (client) dah busan berurusan kerna sikap belagak dan bossie JLO tu..Imagine nape aku pangge dia JLO sbb badan pnye figure, rupa mmg bole masyuk kategori JLO tuh..tuh yang ada x lebih tu...dan JLO ni lah yang aku citer kat earlier ent3 dulu suka gaduh kat opis...suke pekik2 kalu gaduh kat phone...gile kosser aku rasa..kat umah conquer kat sini pun nak jadi cam tu.
Nak jadikan citer aku merelease ketensionan aku dgn makan dimsum kat KLCC. Well bkan le aku bayo, tapi kwan aku dari Company D dgn kroni subahat jahat dari dulu, mamat dari syarikat penggali minyak..aka orang minyak...waaaakkkaaa....
Lepas balik opis kul 2.30ptg aku rasa lega..release segale kebengkek an aku tu dan kebintatan aku tu....dan suprisingly JLO datang ngendeng2 kat aku ckp bebaik...lembut sampai bole tertelan gigi palsu...aiikkk sudah tukar?...senang2 jer depa nih..
Bak kata adi, gaknya malam tadi tak dapat kot tu sbb pepagi meraban....atau pun PMS...heh hehh heh.....org tak semayang cam tu lah...


No comments: