September 24, 2007

Kan aku dah Kata....

Nampaknya Jemaat lepas, aku dah rekod ketidak pergian aku ke bazar ramadan sejak hari pertama puasa dah terpecah..sumenya gara2 tepung pelita dgn roti jala. Sbb dah masuk 10 hari pose aku tak depun beli ape2 kueh, jadi bila malam seblum tu kakak kata kalau dapat makan tepung pelita sedapnya...aku pun cam terkesian plak dgn dia..pulak tu siap tnya aku..
Mama, mama tau buat roti jala tak?...aku kalau dia tanya cam tu malas la kan..yee..memang jawapannya aku tatau nak buat..dan tak pernah amik tau camne nak buat sbb aku tak minat lansung kuih tuh....sbb aku dah janji dgn kakak, maka hari Jemaat tu aku ajaklah SP singgah jap kat Kg Melayu tmpat orang jual2lan makanan ramadan tu...mula2 mmg dpatlah tepung pelita tu..mcam kena paksa plak sbb dah siap pek RM2 tuk 5pcs..nak tak nak kena la amik suma..aku beli ler 2 pek dapat 10 pcs..pastu beli roti jala cam tu gak..kena beli 7 pcs tuk RM2. Nafsu karipap pulak bila nampak karipap beli le gak RM2. Niat hati nak gak beli popiah gak tu, kuihkeria dan mcam2 kuih lagi. Tapi sbb SP dah ajak balik jadiknya RM8 le aku telah bershoping untuk mmbeli kuih berbuka.
Kekdahnya mmg lepas berbuka makan nasik mmg tak le laku kuih yg ku beli itu..ada takde bdak2 berebut makan tepung pelita jer..tak cukup lak tu..roti jala tu adalah kakak makan 2 keping..pastu dia kata tak sedap..karipap pun adalah makan 3 ketul..bkan tak sedap tapinya dah kenyang cam tu la..hari jumaat tu pulak aku teringin nak makan ketam sweet cili, malangnya nak pi beli dah tak sempat. Hari jumaat tu tatau nape dgn bibik, dia tak tlong pun masakkan nasik walaupun aku dah pesan kalau by 6 pm aku x sampai lagi tolong masakkan nasik. Jadiknya aku bersilat kelam kabut menyiapkan juadah untuk buka. Aku x sempat masak sayur, so petang tu dorang makan salad mentah jer. sambal tempoyak dgn ikan, pastu ada lauk2 semlam yg aku panaskan...jadikler..time2 lapo gitu apapun sodap..

No comments: