September 17, 2008

Setahun dah berlalu..........

Diam tak diam dah setahun lamanya tak update langsung blog ni. Bukanlah malas ke hape. Tapinya takde internet access dah. Kat umah CPU dah kaput..kat opis lak, block sana block sini buhsan betul.
Skg ni, sejak Ike pnye taufan melanda Houston, internet down suma pun down. Yg bole internal email jer. Aku pun mengambil langkah bijak dgn berkongsi dgn Adi amikMaxis broadband..hu hu hu..back to live again lah idup aku.
Ari ni dah masuk ari ke 17 kita puasa, Selangor cuti dan ada beberapa negeri lain pun cuti ari ni..jalan agak clear tapi aku rasa kat Jalan TAR dan yg swaktu dgnnya tu sure pack giler. Mujurlah aku dah siap awal2. Tak sia2 aku amik cuti seblm puasa dan shopping kat sogo pepagi buta. Tunggu sogo bukak. Skg ni dah x payah pikir apa. Cuma pikir duit nak bayar kuih yg ku oda itu dan duit untuk mercun. Mana meriah raya takdak mercun. Kali ni aku order mercun yg ganas sket maklumlah tahun ni aku nak beraya sakan kat umah mak aku.
Seperti 2 tahun sudah, masa tu amal baru setahun lebih aku dgn kakak enjoy main mercun. Mengalahkan bdak2. Sesekali seronok gile. Cuma tahun ni aku akan lagi sedih jer sbb bapak dah tahun kedua pergi tinggalkan kami.
Mengenangkan jammed nak ke selatan, aku kadang2 giveup. Tiap2 tahun tersangkut hampir 7 jam semata2 nak balik ke BP tu..
Apa2 pun, aku kena terima kan. So live with it..

No comments: