August 18, 2009

Of Letting her Go..


Minggu lepas kakak pas borang untuk diisi. Borang permohonan ke sekolah berasrama penuh. Dalam borang tu ada lah senarai senarai sekolah berasrama penuh yg bole di pohon berpandukan kepada keputusan UPSR percubaan. Memula aku tak ler rasa apa2..sbb mgkin formality sekolah nak pas borang tu. Tapi semlam aku rasa one kind pulak sbbnya kawan baik kakak si Nurul tu dtang. It seems dorang dah berpakat dgn sorang kawan lagi si Alia untuk choose sekolah asrama mana dorang nak..and one of the top choice was Sek Berasrama Penuh Sabak Bernam. Si Alia ada ramai relative kat sana...si Nurul pun...dan kakak of course lah sbb kg aku...tempat kelahiran dan rumah mak kat sana....

So aku masih samar2, terpikir nak let her go dgn umur yg muda cam tu. Rasa berat hati pulak. Ye lah nanti masa nak bersama mesti terhad, mesti payah nak plan kemana2..sbb kalau nak kemana2 or makan apa2 asyik terkenangkan kat dia pulak..n will missed kalau sorang tak de kat umah..Walaupun kalau ada pun asyik bergaduh, memekak..dan aku akan dan ayah dia akan dok membebel remind pasal solat, remind pasal basuh kasut or remind suh tolong buat susu adik....

Honestly, aku tak bape confident untuk dia dapat 5A, berdasarkan keputusan percubaan dan ujian..paling2 pun aku rasa 2A or 3A but aku tak nak bgatu dia..taknak confident level dia tergugat gitu...everytime dia tnye nak bagi apa kalau dapat 5 A..jwpn aku senang jer.......bawak mai balik slip UPSR with 5 A then we discuss apa nak...selagi takde ...No 5A, no slip, no talking..


Aaah, time flies so fast..sekejap jer dia dah masuk 13th years..dah jadi teenager pun..rasa mcm baru jer tgk dia merangkak....tgk dia belajar jalan..now she has grown up..and I m become more older..ehek ehek..




And this morning masa on the bike...pikiran aku asyik melayang pasal tu.......................towards nak sampai masa singgah kat Petronas aku sound kat SP....I dont think I m ready to let her go....Been thinking to send her to normal sek men nearby our area....and once PMR result then only decided where she want to go..SP knowing his calm and cool..only mengangguk........................

Sebenarnya.......aku tak ready lagi nak melepaskan dia ..too young...tahun lepas cuti penggal ke 3 masa dia duduk di kg dgn atok for 6 weeks (tu pun 2-3 x balik Rawang) aku rasa mcm tak best..mcm aku kata, nak makan kat mana2 restoran asyik teringat kat dia...makan apa2 kat umah pun kalau lauk kesukaan dia ada, teringat kat dia.....lagi2 dua bdak kenit tu.......asyik nak kol jer......................................................

1 comment:

Unknown said...

too young to let go... form 4 should be ok! tunggulah dulu...