September 8, 2009

Dugaan Ramadhan.........

After spending 3h2m kat sepital Selayang akhirnya hari sabtu tu Amal discharged. Pnyalah panas tghari sabtu tu. Since dah bape hari takde kat umah, aku decided to singgah pasar borong selayang cari benda2 dan barang2 masak. Punyalah panas..mcm nak terpecah kepala...and during berbuka aku rasa mcm kembong dgn air jer..

So glad to be home. Lepas beberapa hari berbuka dan bersahur kat hospital akhirnya dapat aku balik umah..Amal pun dah ok. Nasib takde yg serius. Masa aku kat hospital subuh Jumaat tu kakak kata dorang tak bersahur. Sedih aku dgr. Pukul 7 baru terjaga mmglah takdan nak makan apa2. Alhamdulillah walaupun sekolah, dia tahan berpuasa. Dan petang tu kami berbuka sama2 kat hospital. Hospital selayang pnye peadetrik wad ditutup sbb H1n1 jadik dorang campak kami kat wad lelaki. Nasib baik kelas 2, dan takde org lain kat bilik tu. Kalau tak haru. Mana tak wad lelaki, yg sakit terkangkang sana terkangkang sini, belum lagi yg memekik2. Tak sabar itulah namanya makhluk bergelar lelaki.

Mmg boring giler dok kat sepital lebih boring lagi kalau amal boring. Asyik nak ajak berjalan jer. Pulaknya tempat dituju kedai kat sepital tu..mmg segala mala mahal..RM50 just for 3 hari dok sana. Memacam dia nak beli..Kena x ray, kena ultra sound, kena drip suma dorang buat tapi aku kagum gak ngan bdak nakal tu..tak nangis skit pun..MMG hebat.

Pengalaman berpuasa dan bersahur di hospital mmg dugaan bulan Ramadan org kata. Tapi tiap sesuatu tu ada hikmah dia..aku berharap mcm tu lah.

Sementelah kat hospital, call menderu2..masa tu lah sumanya urgent sampai aku dah fed up nak layan..klau ler aku yg sakit, tercungap2 nak mati gamaknya camne lah?..entahlah dorang kat off ni, masa aku ada suma tak peduli betapa susah aku nak handle suma2 benda tu..bila aku takde tau korang cam ne?...padanlah dgn muka.

Aku letih sgt hari ni. Aku rasa aku masih tak cukup rehat lagi.....i wish bole golek2 kat katil dan ZZZ...baby sitter pulak time2 cam ni nak cuti, Sabar jer lah....betul2 dugaan nih..dgn beratus email nak kena respond. Nasib bos takde.





No comments: