January 21, 2010

Maybe I need a break..Good Break

Semalam kami pi keje bawak keta iswara lama tu. Sbbnya ada org dari Melaka nak nengok. Rupanya ngk2 terus pi puspakom terus pi amik keta tu bawak balik Melaka. Dia bayar sket duit so that SP hold geran sampai dia bayar abis. As a result, terpakse le kami berdua2 an balik naek komuter.

Mula2 aku kuar jalan dari off aku terus ke Raja Laut. Berpeluh jugak nak sampai. Kalau naik kenderaan awam mmg tak leh pakai and buang masa sbb jammed. So aku decided naik kaki sendri jer. Setengah jam jalan sampai off SP kat Rj laut. Lepak kejap minum2..then jalan lagi. Kali ni nak ke The mall pulak amik komuter dari sana...rasa nak tercabut kaki aku. Maybe 2-3 kilo gamaknya lemak aku terbakar. Time2 balik keje biasaler Komuter manjang penuh. Tapi takler penuh mcm sardin. So so jer. Kami naik kul 7 pnye komuter, by time reach Rawang dah dkat 7.45pm. Dah siap aku kol kakak, suh amik adik2..suh depa mandi. With demand dorang nak Mc D pulok for dinner. Rasa mcm those day zaman bercenta2 pulak..jalan dua2 melintas jalan...cuma idak ler pegang2 tgn all the time!!...eeeh, melampau terlebih lomantik pulak gitu..over..time2 lintas jalan tu pegang lah..lepas tu jalan jer cam biasa..ha haha..Sampai kat Rawang, we all dah kelaparan. So kami singgah makan dulu. Lpas tu baru ler pi MC D tapau tuk bdak2 tuh. Ingat kot nak amik bas jer, tapi almaklumler kaki aku sakit jalan pnye jauh we all decided naek teksi sapu jer..Not bad RM15 ko...takpe lah sekali sekala, sakit kaki pnye pasal sanggup aku bayar...

Quite kelakar bila takde keta kat laman..lapang jer. Anak2 sbok tnye mana keta ..mana keta...terlebih advanced..amal tnye SP.."ayah kunci keta baru dah dpat dah?"...ish ish ish tak sabar dia. Penat nya aku tuhan jer yg tau...pengsan terus sampai pg.

And pg ni, tekak aku rasa semacam skit, bdan pun sama..kepala dah berat semacam...haai..ni suma tanda2 aku nak selsema, nak batuk nak demam. Gamaknya soon ler tu. Aku dah tentu tak leh MC, sbb boss takde. Esok pulak jumaat, byk benda kena buat. Ada takde, balik kang makan antibiotik jer..mau nya sabtu ahad ni aku terlepek. Bagusler....keta pun takde. Jadik dok umah je dendiam....lgpun bkan selalu gitu..sesekali pe salahnya.

Aku rasa, I need a break...long break..kena berehat lama sket. Byk sgt keje aku lately byk sgt benda aku kena settle....jadiknya aku dah apply cuti, 29 Jan tu mmg company off and 1 hb tu Hari Wilayah....aku mmg dah plan nak gi PD jadik aku sambung jer sampai 2hb Feb. Its a good start for us in new year..ada rezeki beli kereta baru. Tak pernah amik kereta totally baru this will be our first time. Selama ni keta 2nd hand jer yg mampu. Alhamdulillah, rezeki kami, rezeki anak2 tercapai hajat gak....Bulan ni takkan start lg the installment...so bulan ni bole man2 dulu...bulan depan..siap ler ....Apapun, syukur. Allah murahkan rezeki kami dapat menikmatinya...................

No comments: