January 13, 2010

Syndrome "M:

Sungguh jeles kenkadang aku tgk blog2 org lain. Ada jer citer depa tu update. Aku ni bkan takde aktiviti or takde modal cerita, sebenarnya banyak giler, tpi tu lah kalau syndrome M dah datang alamat hancuslah segala mala.

Recently mcm2 berlaku di awal tahun 2010 ni. Pendek kata benda yg unexpected pun iya jugak. Awal2 tahun gini sbok dgn sekolah, sebok dgn keje. Tpi benarnya aku mcm takde semangat langsung nak berkeja bersungguh2 bkan aku tak coba tapi sehari ke sehari ada jer dtg rasa malas aku tu. Keje aku dah makin byk, tapi management takde pun announce nak kasik bon ke, kasik increment ke. Hatta appraisal pun takde buat lagi tahun ni. Kecewa??..mmg aku kecewa sbb aku rasa sepanjang tahun 2009 yg mencabar pun sales still ada. Still consider byk. Tp management seolah2 mcm buat2 tak nampak jer. Sejak dah merge ni mcm tu lah. Semua2 di catu, semua kalau bole tak nak kasi. Mmg gitula adanya yahudi ni gaknya.
Aku cuba sehari ke sehari menjadi rajin. Mmg ada lah kalau urgent2 tu aku buat. Tapi yg tak urgent tu aku put a side. Mostly filing. Malas benar aku.
Baru2 ni, officemate SP sebok ajak berpiknik ke janda baik. Ni kali kedua dah dia ajak. Jadi aku pun tak byk soal pi jer lah. Since nak meramaikan or supaya aku tak rasa odd, aku ajak 2 anak buat SP join sekali. Nak pi piknik, bagi aku mestilah nak sedia makanan seadanya. Ya lah bwk bdak2 lepas mandi for sure dorang nak makan. AKu pun gitu gak. Time nampak air jer,perut mmg ttba akan lapar gak. So baik pnye plan satu pagi sabtu kami rancang nak gi.
Hari keje aku dah bangun awal, takde le aku nak bangun kul 6 de hari sabtu. Since nak piknik pun take lah our own sweet time. Anak2 buah SP dari mlm dah bersms dgn aku. Dorang nak bawak nasik lemak. Aku plan nak masak sambal tumis udang, masak nasik putih dgn mee goreng jer. One thing nak pi mana2 aku tak suka kalau kena push..cepat cepat..sbbnya aku nak masak, aku tak suka rushing2..man man org kata. Kwn SP ni dah sbok kol2 pepagi buta ajak gi. Mula aku berangin..(rupanya ada punca..) aku kata kalau nak pi pun, tunggulah aku siap masak dulu, buat air. SP mcm dah gelabah sbb kawan dia syik kol jer.
Kakak pun masa tu masih sakit perut lagi, tp kami angkut gak. By time janji dgn anak buah sp kat tol gombak terus le kami jalan ke Janda baik tu. Perjalanan agak jauh. Lagi bengang aku bila ikut kwn SP drive sampai ke ulu banat mana daa...Kawan sp ni ada 3 org anak gak kecik2 lagi. Sebelum tu pulak SP sebok nak suruh beli kerang kat pasar selayang..nak bbq bagai la kat sana beria2...
Yg aku bertambah angin, spot yg dipilih tu jauh gilenya. Berbatu2 pulak sungainya. Mmg la airnya jernih tapi tak sesuai dgn bdak2 nak mandi. Pulak tu arus deras. Agak bahaya. Sesampai kat sana, buka la apa patut. Since aku rushing idakle kami sempat sarapan. Dtg jer terus bukak suma dan makan..suprisingly, kwn SP tu tak bawak hape pun..not even biskut or air kosong..betul2 lenggang kangkung bawak perut you....Nasib baik anak buah SP ada bwk nasik lemak, so makanan ada lah lebih. Aku bukan lah kesah sgt, tp aku bengang padanlah dok rush2 nak pegi sgt. Rupanya tak prepare or tak bwak apa2 padanlah gelabah cepat..siut betul.
Dah makan takkan tak meng offer ye dak..offer lah. Sama2 lah makan. Aku tak berkira pun pasal makanan, pasal suma tp aku bengang sbb rushing aku. dah le bini tak keje, mesti bole prepare something at least..ni tak, dah le tak bawk apa2 byk cokodok pulak.
Lepas puas mandi ( cis mana bole berenang ke apa..berbatu2) dalam kul 3 kami kemas2 siap gerak nak balik..Ni aku lgi angin. Langsung tak tolong kemas pun ada ka patut????? nasib baik anak2 buah SP ada, bole la gak dorang tolong pack.
Pendek kata, kalau setakat nak mandi air terjun aku rsa kat Ulu Yam or Serendah much much better..tak yah jauh2 gi ke janda baik tu..tak yah aku kelam kabut...
Lain kali, kirim salam ler aku nak join pi berpiknik dgn korang weeh....malam Sket,

No comments: