August 13, 2010

Minggu sakit..minggu tak sihat

Dari awal mggu ni delin tak sihat. Dah bwk ke Hsptal sampai kul 3.30am baru kami balik umah..the next day gi keje cam zombie aku rsa..ngantuk. Followed by puasa, amal dgn aku pulak yg demam...worst, amal dah baik, aku pun..delin masih gitu gak..issh..susah bebenar bdak ni nak makan ubat jenuh aku paksa, dimuntahkannya balik. Bila selsema dia datang, then asthma dia pun dtg..smlm lagi sekali aku pi Hspital, dr kata x ada apa..darah ok, lepas bagi nebuliser dia bg balik. Alang2 aku kat situ, aku pi jmpe dr sekali dgn harapan dapat MC..malangnya....dapat time chit...
Aku tak sedap hati nak tinggalkan delin, so balik rumah aku pi klinik private kat umah..kena RM45, MC pun dapat tnpa byk soal.Dr tu siap tanya bape hari mao??..hamboi best kan..sib baik ler aku ni pekerje cemerlang yg tak suka menipu (puji sendiriler) aku kata hari ni cukupler dr..Kat umah aku monitor delin, menjelang petang dia nampak ok. Aku masak bubur tuk dia, tapi yg makannya amal jer..berselera dia sampai abis seperiuk tu. Aku yg demam panas dgn selsema sayang nak pecah puasa, jadi aku tahankan jer..bdn aku panas sgt smlm. Apa aku buat ialah mandi..berulang2 kali aku mandi akhirnya dapat gak aku teruskan sampai petang...Alhamdulillah. Cuaca sgt panas smlm, bila berbuka aku pulun bergelas2 air, sampai nak pecah perut...akhirnya, makan kemana...sbb perut dah penuh. Aku cuma makan sikit nasik dgn popia jer..selebihnya air air air. Lepas solat isyak, aku pulun makan ubat deman dan selsema..boommm sampai ke pg..sedar2 jam loceng berbunyi utk sahur...sudahnya kemengantuk kan aku akibat ubat selsema tu sampai ke la ni kesannya...aduuu....huwaaa.....zzzzzzzzzzz mujur bole balik awal hari ni dan esok wknd..bole kada segalama tidur...hehehe

No comments: