September 3, 2010

Anak2, Puasa dan Cuti Raya

Alhamdullillah..tak lama lagi sempurnalah Ramadhan.  Beraya ler kita semua kalau diizinkan Allah.  Aku sungguh tak puas hati dgn Si Jenab nih.  Byk company hari Khamis 9hb dah tutup.  Berkira sgt.  Sudah ku katakan, byk syarikat pelanggan mmg dah tutup hari Khamis tu.  Dia degil. Seolah mcm dia tau sgt2 lah raya hari Jumaat.   Apa lah salahnya tutup jer hari Khamis tu, then yg tak beraya tu stat keje on Monday.  Smlm, secara x sengaja Jenab terkata yg dia sendri nak cuti tu jadik bgitu. Maksudnya Boss aku yg mat salleh tu tak kesah pun.  Khamis tu aku terpaksa keje.  Sbbnya Addeelyn ada temu janji dgn dr kat Hspital pada 8hb.  Sbb itu, aku terpaksa swap cuti khamis ku kepada Rabu.  Khamis tu terpaksa dtg jugak..half day!.  Mmg buang masa.  Tapi apakan daya. Aku terpaksa berkorban kerana nak pi appointment addeelyn tu.

Hari ni off SP ada buat majlis berbuka puasa kat salah satu hotel kat KL ni. Memandangkan aku mmg pi keje dan balik keje dgn SP, aku ikut jugak.  Kalau dak camne aku nak balik?.  Kesian kat anak2 tapi since dorang ok jer. Aku ikutkan.  Subuh2 tadi aku dah siap masak lauk untk kakak buka puasa petang nanti.  Tinggal dia panas2 kan jer. Selesai tugas aku, walaupun being a mother, jauh disudut hati aku kesian gak kat dorang.  Cumanya, bak kata SP sekali ni jer. Bukan selalu. Biarkan anak2 tu berdikari sikit..

Umah pulak dah siap cat.  Tinggal nak touch up sikit jer.  Amal lah yg paling excited sbb dia berpeluang menolong ayah mengecat. Railing curtain pun dah siap cuma nak pasang langsir jer.  Jadik weeknd ni kami dah kena stat spring cleaning seluruh rumah.

Persiapan anak2 dah siap pun semua.  Mercun pun ada beli sikit.  Tp yg pasti tak bahaya. Setakat bunga2 api jer. Aku share dgn akak beli sedikit.

Yg pasti, mood keje mmg totally gone dah.  Dek kerana lagu2 raya kat sinar tu lah..Skg ni cuma menanti.  Aku harap2 sgt raya jatuh pada hari khamis..baru padan muka si jenab...

No comments: