September 7, 2010

Ready for Raya..

Umah dah siap cat. Touch done.  Lampu baru pun dah pasang. Sungguh tak sangka cantik betul jadinya.  Lampu 3 beradik bulat berjuntaian yg dibeli dgn RM99 sgt2 berbaloi.  Langsir baru pun dah pasang. Cumanya sofa lama masih memenuhi ruang.  Cita2 nak antar balik kg nampaknya kena buat lepas raya.  Sbbnya lori ngak ada.

The best part, smlm akak sms. TV 42inch LCD yg kami beli kat kg mak dah sampai. Wah, seronot dorang membega tv baru kami tu. Takpa..kasi chance. Tgklah puas2..karang lepas raya ke 2 akan ku hangkut balik ke rawang tv itewww..

Aku berharap jugak dgn ada nya tv baru tu, ada alasan esok bila balik Batu Pahat balik kejap2 jer. Sbb tak sabar nak menikmati kebesaran dan kesyokkan menonton Tv baru itew.

Abg ngah yg dikhabarkan tak balik raya tu, akhirnya tak tahan menahan semangat raya.  Sementelah gaknya dapat bonus RM500 tu aku dgr dia gak akan balik esok.  Kakak no 2 dah ada kat umah mak sejak ari isnin lagi.  As usual, petang raya pertama kot dia akan cabut ke umah MIL nya kat Raub.

Adik yg bongsu?..harap2 taun ni dia bawak bini dan anak2 dia balik umah mak dulu. Tahun ni first time bini dia beraya w/o Mak ayah yg baru meninggal few months back. I hope suma dapat bersama2..Forget about abang long lah. Sungguh duk dekat, since dia yg menjauhkan diri..i couldnt be bother more. Lantak korang lah.

2 years ago masa turn raya kat kg aku, aku spend almost RM300 for mercun.  Mmg meriah, siap ada mercun KLCC ala2 taun baru lagi.  Masa tu adi ler supplier haram.  Since adi dah lama blah, takdapat ler aku nak order mercun berbagai2.  La ni pun spend RM100 lebih dapat mercun ala2 buat syarat jer. Jgn terkejut kalau penyupplier tu org yg tak sepatutnya yek..betul ini fakta bkan auta.  Akak dpat beli dari talibarut yg mmg datangnya dari org yg bertugas sebagai pasukan keselamatan..so apa barang nak cegah segala2 kalau tu suma dorang yg jadik baruanya kan..

Apapun, aku sedang nak abis2 keje2 yg patut nih. Tahun lepas masa aku beraya, sebok phone aku berdering mcm bursa saham..gilos. Sampai SP asyik jeling2 jer.  Taun ni aku buat trick lain.  Aku mintak JLO relief on stok. Ala Jlo cuti beranak esok aku jugak kena cover, jadik aku amik kesempatan seblum tolong dia..dia kena tolong aku dulu boleeeeeh?.

Baju ke, hape ke blum pack lagi pun.  Esok2 la kot. Esok aku kena pi bawk deelyn appointment dgn pakar pertuturan kat selayang tu. Hmm nak raya pun kena pegi jugak apa nak buat kan?.  Duit raya? tahun ni duit aku tak banyak sgt keluar (tp pelik abis gak??) sbb SP baru dapat segala mala backdate, haruslah dia sponsor kan...and stat bulan depan duit nafkah yg SP bagi pun akan di up sikit ( doa bini dia mintak dimurahkan rejeki selalu  tu)  Alhamdulillah.   Duit raya tahun ni cam tahun2 sudah, cuma aku rasa akan byk baki, sbb by time balik Johor sok, suma dah blah..

Anak2 tak sabar2 nak balik kg. Hari2 menanya bila nak raya. Terutama si delin tuh.  Si amal pulak tak sabar nak maen mercun katanya.  Apapun, lagi 3 hari nak abiskan Ramadan. Semoga amalan, ibadat aku diterima. Semoga aku dikurniakan lailatul qadar. Mana tau lepas raya ttba naek gaji pulak kan??..I wish.  Kereta pun dah siap servis...ready we go. Tak sabar aku nak bercuti panjang u olls..

Apapun, selamat hari raya buat kwan2 semua..maaf zahir batin andai ada salah silap..Ada umur kita jumpe di hari raya.......adioss...hati2 di jalan raya!!

No comments: