December 3, 2010

Terlampau sensitif ke aku nih??

Lately, petang balik keje je ujan.  Hampir ari2 pulak tuh.  Ada masa basah sikit2. Ada masa lencun.  Tu lah rutin ku pi keje balik keje merempit.  Kadang, kepala rasa sakit dan bengang mgkin dek kerana ujan kot???.  semlam pun sama ujan gak.  So by the time tiba rumah dah kul 7.15pm gitu.  Bdak2 dah siap mandi, maybe dah siap makan kot layan Ultraman kat 611 Ceria.  Amal merengek ajak makan malam kat luar.  Mula2 aku malas sbb malas nak kuar..tp masa mandi aku fikir balik.  Tak salah nak kuar makan kejap paling koman roti canai. Bdak2 pun sure boring dah dok umah seharian. Give them a chance.

Lepas solat maghrib kami kuar kat Restoran Aqil mamak kat area2 umah tu.  Aku dah noticed dah SP pnye muka laen macam. Macam simpan rasa marah gitu.  Tp aku biarkan jer sangka ku mgkin penat kot??.  Udah masuk kedai mamak sempat lagi tgk VCD haram jual kat depan kedai tu.  Aku rembat Jangan Pandang Belakang Congkak 2.  Bdak2 pun sejak cuti sekolah ni dah berpuluh kali ulang CD Senario tu kat umah so aku fikir why not beli satu.

Masa order makan sambil tunggu2 tu, SP tanya aku.  Pasal si S (ex collegue aku kat opis lama dulu).  S ni mmg salu gak datang umah aku time raya.  Dan ada sekali gak aku pi umah dia.  S salu gak tepon aku kat off sembang2 kosong.  Sesekali jumpe tu pun sbb nak raya, aku tolong tukarkan duit raya. Tapi dia yg datang amik.  SP tanya aku S keje kat mana..aku pun spontan lah jawab..then aku tnya dia nape??..SP kata x de apa2...tak pe aku biarkan jer.

Lepas pekena roti bawang, roti pisang and mee bandung kami off back home.  Dalam keta, aku masih tak puashati apsal out of blue SP tanya pasal S pulak. So aku tnya dia balik.  Rupanya, SP suspek aku pi kuar bekfast dgn si S pagi semalm (pe kejadahnya?????).  Aku punyalah terbakar hati. Tapi aku tahankan jer dulu sbb dalam keta ada bdak2.  What the F**k dia tanya soklan gitu.

Sampai depan gate, kakak turun, amal turun nak bukak kunci tinggal jer delin aku dan SP kat lam keta. Apalgi aku mengamuk sakan dgn SP.  Pe kejadahnya aku nak pi jumpe si S tuh? x ada urusan aku jumpe dia.  Aku jumpe dia setahun sekali tu pun kalau ada duit yg dia minta tolong tukar time2 nak raya..darah aku ttba goes upstairs.  Apa bodohnya, SP suspect aku pi jalan ke Rohas perkasa dan bersarapan dgn si S.Sesuatu yg aku x buat dan semestinya buat aku marah teramat kan??.  Seingat aku pernah sekali je aku lunch dgn S with present kwn aku yg sorang lagi.

Aku paling tak suka kejujuran aku dipersoalkan.  Aku tinggi suara kat SP, eh aku rasa aku yg patut jeles kat U sbb minah gedik tu still keje satu building dgn U and once a while i know dia still contact U. But to give you some freedom I never question and asked on it kan??..what past is past. Pandai2 lah ko sendiri ingat apa yg aku pernah ckap dulu..U asked me the question, U ingat i ni takde perasaan? tak sakit ati?. U sendiri tau I sampai off kul 8 pgi bila mana aku carik masa nak menggatal pi Rohas tu pe kejadahnya???.  Aku malas nak tanya dia kenapa dia fikir sampai gitu sekali. Sbb ni bukan pertama kali. Dah banyak kali benda yg sama berlaku just sbb org bgtau dia nampak aku sekian sekian walhal aku elok jer dok kat off.

Aku just kuar jer dari pintu keta dgn hati yg sakit dan berbungkam. Bdak2 sampai umah jer terus layan CD. Sungguhpun citer tu lucu. Aku x ketawa pun sbb hati aku sgt sakit sekali. Dan dia tau sbb apa!.  Lepas solat isyak aku terus jer layan tido. Tak kuasa aku nak layan kisah cemburu buta gitu....yg pasti kepala aku pagi2 ni ttba jer rasa sakit.  Sungguhpun bangun pagi hati aku dah kurang marah tp masih ada bersisa....aku act cam biasa jer..Being SP yg dah aku kenal tido sebantal selama 14 thn, aku tak nampak lagi any SMS saying sorry pasal semlam. As for me?... Malas aku nak layan!....

No comments: