January 20, 2011

Carik keta baru.

Hari rabu tu masa on the way nak balik keje, aku ada misi. Misi nak carik keta.  Bukan utk aku, tp untuk abang aku nan sorang tuh.  Lepas survey2 rega kat internet kami pi singgah kat Selayang. Cari pnye cari pnye cari...akhirnya dapat satu nih. Waja 2002. Harga ditawarkan 22k.  Lepas kira2 budget yg abang aku bagi maka aku me mms gambar keta ni termasuk segala dalam dan enjin. Keadaan keta mmg elok dan cantik lagi. Enjin pun ok.  Lepas tgk tu abang ngah kata okeh..ON. Maka keta ni ler jadik pilihan.  Mulanya

abang ngah suh kami carikkan wira SE manual.  Aku tgk wira harga bole tahan tapi since sebelum ni dia pun pakai wira, baek lah upgrade sekali ke Waja kan.  Pulak tu abang aku ni rupanya x pernah bawak auto tu sbb insist nak manual. Dia x pernah rasa bawak auto. Dah rasa sok tau ler mampus x mo  bawak manual lagi cayalah. Aku dulu pun cam tu. Tak yakin. Sekali amik avanza auto..wah.. Seronok ko bawak auto dari manual chet..

Jadik dokumen2 suma dah kena prepare ari ni so that kedai tu leh apply for loan ke apa. Abg ngah keje gomen mmg senang kot nak dapat loan. Cumanya aku kena la jadik guarantor dia.  Since dah kali ke 2 aku jadi guarantor dia, no hal lah. Yg dulu pun aku dgn SP gak carikkan keta dia.  Sampai abis gak lah wira tu dia bayar sebelum nak bertukar keta nih. 

Keta masih cantik. Takde calar pun kat body. Kilat. Walaupun dan 2 owner yg pakai.  Jadik misi hari ini lepas keje ialah singgah kedai tu bayar deposit and suma dokumen for payment process. Lepas suma settle esok baru ler abang ngah turun KL.  Dia dok nun kat Rompin sana tuh. Kat sana keta pnye rega mmg giler2 mahal. Lgpun dia mmg nak carik keta kat KL sbb nak plat kl tu...lagi ler cun.  Yg pasti keta kat KL ni mmg way murah dari tmpat2 lain..

No comments: