February 23, 2011

Penyakit No 2

Sungguh, aku jarang2 dijangkiti penyakit no 2 ni. Tapi since last week penyakit ni mmg mcm tak mau pegi jer dari aku nih.  Penyakit no 1 apa?..owh..mesti penyakit M : M a l a s.  Dan penyakit no 2 aku ialah : m e n g a n t u k.

Serius sesgt, aku jarang rasa ngantuk kalau hari2 keje nih. Kecuali bulan poser lah kan. Hak tu laen sbb kena bangkit kul 4 am. Lepas sahur x tido jadik standadlah pagi2 ala2 pisat2 ngantuk gitu.  Tpi kalau bukan bulanp puasa mmg pelik lah.  Sbbnya?. kot kalau aku cuti ke MC ke time ari2 keje kan, puas ler aku dok paksa2 mata nak tido siang kat umah tu..salunya mmg tak bole. Kalau MC plak harus telan ubat selsema atau batuk baru leh. Tu pun kejap jer. Gaknya mmg minda dah set gitu. tu pasal.

Tapi, sejak mggu lepas mmg aku asyik ngantuk jer.  Dah 2 kali hampir2 aku tergolek dog jatuh dari moto tau.  Aku tido awal tak awal tpi cam biasa gak around 10 -10.30pm gitu. bangkit lak kul 5.30am cam biasa.  Tapi bila time2 kat atas moto on de way ke off tu mmg x tertahan2 ngantuk. Rasa nak tongkat jer mata dgn mancis ke apa.

Salu gak SP dok hantuk helmet dia dgn helmet aku.  Kerap kali aku terkezut dan terbuntang mata, tapi kejap jer korang. Selebihnya mata nak terkatup balik. Sajer jer tau.  Semlm tu masa tgh ngantuk sesgt, dah terpejam2 mata gitu, dalam hati..ish lambat betul sampai Jalan Ampang nih..dah x tahan ni..ttba SP berenti kat moto betul2 kat depan Sheraton Imperial tu.  Dkat Uni KL tu. Rupanya pancit lah pulak.

Sbb aku malas nak tunggu. Lgpun dah dekat kul 8am aku ckp kat SP aku jalan kaki je lah.  Lgpun bkan jauh sgt pun.. Sambil eksesais aku dapat buang ngantuk nih...dasar setan tau.  Aku stat jalan laju2..melepasi Rennaissance hotel, Sek Cina, Kubur Jln Ampang then terus ke maya..dalam 15 min gitu aku dah sampai off.  Berpeluh gak tpi yg pasti mengantuk aku terus ilang..Just gone.

Mmg kurang eksesais ler gamaknya nih.  Lemak2 tepu mula mengganas. Tu sbb rasa ngantuk jer sokmo.  Nampak gaya kena stat jalan lagi ni esok lusa...

Tak cukup rehat pun ya aku rasa.  Penat sungguh2. Wekend lepas balik kg, so keje2 umah tangga dah tertunggak gitu.  Maknanya weeknd aku kena ler bertungkus lumus mengemas, mengemop..dan segala2 menge.....maklum org takde bibik gini lah gayanya.  Amal dgn delin pulak lately baju sekolah kotor yg amat. Hampir hari2 pulak kena menyental baju dorang tuh....ish..susah kan jadi seorang isteri dan ibu yg bekerja...sbb kat off dah 9jam bekerja..balik umah pun harus sambung berkerja...never ends org kata..gitula adanya.......

2 comments:

aNIe said...

Anna...akak kalau dah rasa malas semacam... ngantuk je...letih manjang je... akak akan minum teh hijau... buat detox...hehehe...toksin dah banyak...

Anna said...

Ya lah kak..rasanya mcm toksin terlebih jer nih..Insya Allah, lunch time nanti akan saya minum teh ijau tuh..kat off ada jer tp x bape minat gitu....