February 25, 2011

You make me Angry!!

Wah, hari ni Jumaat.  Mmg dari pagi tadi meriah jer aku rasa nak g keje. Maklum esok dah weeknd. Pagi ni plak kami kuar awal sbb naek keta.  So dapat la aku lelap2 mata yg ngantuk tu sejam gitu.  Tapi kegumbiraan aku pagi ni rosak, binasa dan punah dek kerana email tuan bos tau.. menci sesgt..

Mmg aku tau due date revenue submission tuh.  Tpi semlam aku dah ala2 bincang dgn rakan kat Vietnam yg due date dorang bagi tu should be UK time. Maksud, kalau due date 24th Feb, bermaksud 24th Feb waktu London lah.  Aku dgn minah Vnm tu dah agree pun nak submit pagi ni. Bersamaan 24th UK time ok!.

Pagi ni lepas masuk off, terus bukak email.  Nasib baik tak bukak fesbuk dulu tau cam biasa. Ada instict jer kalau ada mende2 penting kat email tu.  Fari enuff. Bole lak bos aku tu letak ayat : ini sgt penting bla bla bla....sbbnya ada email dari mamat UK kata x terima report tu. Tp email mamat tu antar kat suma lokasi kat ASIA ok!. Means suma pun tak antar lagi. Bukan Msia sorang je. Sengal.

Dah ler report tu dia yg patut buat.  Kira aku buat tu cukup baek tau.  Mana de nama kuli2 batak lain kat email tu. Suma pangkat Manager, District Manager..Country Manager.  Cuma aku jer sorang MEJA!!. bukan manager.  Dasar sgt.

Siap letak amaran lagi kata..lenkali bla bla bla..eh, menci..menci ..sgt menci ok.  Mmg lately ni aku rasa nyampah jer dgn bos aku tu tatau nape.  Lepas 5 thn pulak baru ada perasaan begini. Sbb akhir2 ni dia mmg salu jer maen boh nak ckp, nak marah sesuka hati.  Kalau ada tender ke hapa sedap jer dia campak ke sana sini. Padahal dia yg patut buat.  2011 ni aku makin nampak ketara dia cam maleh jer buat apa2.  Appraisal kitroang pun dia buat2 tak tau jer. Tgk lah esok kalau increment takde mau ada nk kena santau nih.

Aku tau ler taun ni umur dia dah 62. Dah Men A Pause ler tuh...dah tua2 kalau makin  lama makin gitulah..grumpy..Nyampah tau..

No comments: