September 15, 2011

Versi Nasi Goreng x Paham Bahasa



Silalah lihat gambar di atas.  Ada tak rasa yg nenas tu akan buat org mati tercekik kalau org yg makan tu takde gigi...Sib baek gigi2 aku ni masih teguh dan kukuh gitu kan. Kalu tak haruss ada ambulance ninong2 datang kat wisma ni nak hangkut aku pi hspital lak.

Kat area off segitiga mahal nak mampus area KLCC ni kan nak makan harus kena standby paling busuk ler sepuloh hengget for lunch. Kalu nak murah, kena rajin berjalan dan menapak. Samada kat foodcourt PBB seblah tu..tak pun ke BSN pnye cafe. Kena melintas jalan, dek panas bedengkang jerubu lagi kan, so tak kuasa.

Pilihan terakhir ialah kafe Pak Ngah kat wisma ni.  Mmg dari dulu kafe ni pilihan terakhir. Murah mmg lah murah tapi kalau tak sedap langsung pe ke hal ye dak.  Selalu, kalau fail nak membekal mmg aku beli kat kafe pak ngah gak tapi harus yg goreng2 jer..tak pun nasik ayam. Murah mmg murah, rasa tak le teruk sgt cam lauk2 nasik campur dia yg takdak taste langsung tu.

Most of the time, aku asked for nasik goreng jer. Lau tak goreng kampung goreng biasa atau pun goreng nenas -cam di atas.  Since kafe tu ada jual buah potong2 gitu kan,masa aku order nasik goreng pedas tu aku suh kakak indon tu boh nenas tu sekali..Potong kecik2, goreng sama nasik tu ya..pesan aku..dia angguk2 cam tanda paham. Teros dia hangkut masuk dapur. Krung greng2 aku dgr..x sampai seminit dah siap..tros kat dalam bekas polisterin tu lah kan.

Sesampai kat opis bila bukak..mak ai. Ni nak buat aku tercekik ke hape? pnya la besar gajah nenas dia. Tu lom campur batang sawi yg kena potong 4 inci panjang gitu...haissh!!. Sabar jer lah derang nih. Tu pasal aku bg nama nasik goreng x paham bahse. Sbb?? ni bukan kali pertama..dah 4-5x aku order menda yg sama ginilah jadiknya. Gaknya dorang ni tak penah pi kedai siam kot. Ce tngk camne nasik goreng nenas depa..ptong  halus2 tu supaya rasa manis nenas dan masam tu bersatu dgn nasik yg pedas tu..apaadaaa...bukan berkira sgt pasal harga lah kan, tapi tulunglah paham sikit kehendak pelanggan.

Bukan susah sgt pun..masa goreng nasik tu chop chop nenas tu campak..otherwise humban jer kan?.  Ase jer nak turun dapur dorang dan tunjuk cara camne nak buat nasik goreng nenas tau.

Sabar jer lah.  Mujorlah, kelaparan dan terpaksa makan kan, lau tidak......

No comments: