December 5, 2011

Terlebih cuti, Kaput dan terbantut.

Last week tu masa balik dari bercoti panjang, alah cuti awal muharaam tu.  Sebenarnya aku tak dapat coti extra pun tapi semangat nak bercuti lebih membuak2 kan. Pe lagi MC lah.  Hari Selasa tu ditemani kakakku kami pi Klinik amik MC.  Gile mahal tu uolls amik MC kat Sg Besar tu.  Aku sengaja je kata kepala aku sakit sesgt. Sebenarnya tak pun.  Dan aku rasa akibat membedal durian masa pi Zoo tepeng hari senin cuti awal muharram tu kan contribute kot ketinggian darah aku. Ntahla, yg betulnya aku rasa stressed sgt sbb keta kakak aku tu ekon dia cam hape. Panas.  So bila panas dan stuffy mula aku pening pala.

Tu dia..lepas dr check dia kata blood pressure aku tinggi.  Lalu dia suggest la amik ubat BP yg lain yg dia nak kasik.  Aku iyakan jer. Disamping tu dr tu suh aku jaga diet dan mengurangkan berat badan.  Gilos u olls dia suh aku turunkan 25kgs. Haiyo..aku yo yo je. Ada lah dia suggest makan beras perang lah, Eksesaisla bla bla. Dia gak ada bgi aku sample susu. Suh aku makan .Katanya minum tu jadik kenyang. Tapi sampai la ni aku lum terai lagi u olls.  So natijahnya aku spend RM100 for the MC. Bole claim kan ...lantak lah.

Since pepagi sblom kuar umah tu aku dgn akak dah siap2 masak.  Ye lah, hari selasa tu panjang idea kami tau. Nak pi facial la bagai. SP dan anak2 mmg takleh dipelawa lah. Lama tu krang boring mereka. Lgpun mereka ada aktiviti memancing seharian tu. So Selasa tu dari berfacial, jenjalan carik makan langsung berurut satu badan aku . Wah, rasa segar dan bugar.  Mana taknya kuar umah kul 10 pagi kul 4 petang baru balik..hebat kan.  Acara bejalan ke tepeng tu nak je aku kongsi tapi laptop ni mcm hape jer, so gambar2 tk leh nak upload termasuk acara makan durian disepanjang jalan kenangan ke tepeng tu kan.  Kesimpulannya durian perak adalah yg terbaek, murah giler dan sedap giler..walaupun aku bukan penggile durians tapi still aku bole menikmati gak..rambutans2 pun banyak u olss. So sapa yg giler dorian tu, sila berjalan2 ke perak time time ni...

Lepas masuk keje ari rabu tu komputer aku ok ok jer.  Tapi ntah hape lah problemnya teros kapot jer.  Langsung tak leh connect network tu yg paling parah. Means aku x leh befesbuk pe lagi berbelog.  IT dah suggest company beli CPU baru tapi biasalah nak menunggu tu berjanggut. Terpaksa aku merayu2 kat jenab ada tak spare lappy.  Memula dia buat tak layan jer..tak pe. Kebetulan ada regional budget meeting mnggu lepas tu dan boss baru aku ada sekali. Pe lagi, aku mengadu direct jer dgn dia.  Ni kes penting kan. No PC no network camne nak buat keje kan. Dah ler minggu tutup acc. Mati la.  Lepas tu gaknya bos baru tu pi sound kat jenab ke hape kan dan dan je jenab bg aku spare lappy. Mmg superb , pantas cuma nak upload gambar kat fesbuk tak leh in album leh? kaciwa betul nak share gmbar2 terutama dorian2 u ools.  Leh letak sekeping2 jer. Kaciwa sungguh kaciwa.

Belog pun sama. Cantek dah aku taip2..cerita2 menarik pasal durian. Tapi taim upload gambar sumanya hampeh belaka.  Taktau apa masalah lappy ni ntah. Tapi pakai window enterprise the latest version. Tang uplod pic suma hampeh belaka..  So entry yg cecantik mggu lepas cerita perjalanan a day trip to tepeng hampess...gambar takde dah menjejas seluruh cerita. Dah tak best. Tu pasal entry last week tu zero.


Apa nak buat kans, terima jer lah. Lappy ni pun tak tau last bape lama ntah.  Harap2 cepatlah dorang order CPU baru tu so bole cepat buat keje cepat gak aku bersiaran fesbuk ...hehhee.

Bukan la taksub fesbuk pun kans. Tapi sekadar tmpat menghilang tension dan keboringan pe salahnya ye dak, walaupun lately aku dah mula merasakan kebosanan..

Itu jela buat masa ni. Entry buat syarat org kata. 


No comments: