June 13, 2012

Si Bodoh lagi sombong


Aku ni tak la jahat sgt pun kan, tak mau ajar org yg betul2 bodoh camne nak buat kije. Tapi kalau dah org tu jenis bodoh sombong apa lagi nak kata?? Selain padan muka ko..rasssain lor. Memula aku mmg malas nak masuk cmpur dgn meena pasal keje2 dia. Tapi mak ni sakit hati ok sbb tgk org yg mmg betul2 bodoh, taktau nak buat keje and yet sombong pulak tu. Bila kita tunjuk dan bgtau camne nak buat tak mo dgr. Well dgr ckp JLO lebh lagi dari dgr ckp org yg dah buat keje yg sama selama 5 tahun. Jadik, kalau ada masalah berbangkit, masalah terbangkit…sendiri mau ingat lah kan.



Dah lah hari senin lepas dia MC. Suma keje2 dia kita kena cover. Mc pulak tu siap antar email bagai, citer panjang lebar. Hello…larat pulak nak bukak email antar ke serata alam maya bgtau dia tak sehat?..Konon hari ahad dapat jangkitan kuman kat tekak, pastu pi klinik, pah tu dr bg ubat pah tu dr suh MC hari senin sbb nak amik darah bagai …pah tu..pah tu..Iye, gitula adanya email dia. Siap CC kepada suma rakan team dan of kos antar kat bos ..hissh, muntah taw.



Jadi hari senin tu ada lah email2 kena buat. Sbb dia tak de, aku ni follow up lah. Suruh org gudang get ready with all the listing of barang2 yg dijangka nak keluar ke tempat kastemer. Timing belum tau. Si manager pula antar email tak lengkap. Tu takde, harga takde..



So smlm bila si meena masuk keje, si manager pulak MC sbb suspected chicken pox katanya. Nak dijadikan cerita, pukul 3 lebih gitu aku dgr panggilan dari gudang ke meena. Tnya pasal barang2 tu. Korang tau meena jwp..taktau lah, I baru masuk keje ari ni..ai pun taktau bila dorang nak..



Apparently, lepas meena ckp gitu, org gudang tu give up lah. So, dia write email to meena, to manager and cc kat aku. Mintak segala mala dokumen for the load out. Aku dah tau cerita, buat bodoh jer. Sengaja nak protes dalam diam, aku reply email tu berserta dokumen2 suma.





Petang sikit org gudang tu kol HP aku, melahirkan rasa bengang dia. Sbb kastermer dah kol nak barang tu, yet harga pun takde, dokumen panggil keluar pun takde. Terpaksa lah aku buat walau dalam tak rela gitu kan. Tepon si manager blab la..manger pun sengal. Buat keje separuh2,,meyusahkan org.



Korang ada rasa sakit hati tak dgr?. Bukan main hari tu bgtau aku direct pasal barang2 tu biar dia buat..Now pe kejadahnya??. Rekod kelam kabut, bila aku antar email justified semua, pandai pulak bagi seribu alasan. Konon masa ni aku baru sehari join the dept so aku tatau. Ape ke bodohnya alasan. Da ko hehari dok layan stok2 tu beria2 mengcheck bagai..masih lagi tak nak mengaku yg ko tu buat keje cam taik?. Pas tu taik ko suma kasik org cuci. Mentanglah ko dah kipas smua org kan..dasar kel*** mmg sial tau.



Bila kita ckp pasal satu perkara ada jer jawapannya…lepas ni lantak ko ler..pi mati katak tergolek la ko…malas aku nak amik port..dasar, dah la bodoh…sombong pulak tu..sesuai sgt…







No comments: