July 13, 2012

Update berminggu Punya..

Walaupun  tak ada byk keje langsung dan bole jer update belog ni ha, tapi entahlah aura kemalasan menjadi2, tak hengat. Main burung marah (angry bird pun bosan tahap dewa cam ne..Sbb takdo keje. Aku ni bukan bole men gem lelama..muak ah..

Memula mari kita citer pasal pejabat aku ni.  Keje takde takpe, aku meluat, nak muntak hehari doklayan drama yg lebih hebat dari senotron indon nada cinta tu..hish.  Kenapa yek, bangsa kelam tu mmg gitu ker? Kalu nak ckp tu suma menjurus ayat2 bodek belaka..tak tahan aku dgr, meluat nak muntah segala.  Morning sir, how are u sir, hows ur weekend sir...tu adalah ayat2 kipas yg aku naik muntah dgr weh..tolonglah.  Aku rasa mmg dorang ni biasa dari kecik dok kipas bontot org kot, so terbawa2..Tak kira lelaki or perempuan gitulah aku tgk. Cam sandiwara sgt tau.  Ada kala aku biarkan..ada kala aku tak tahan aku blah pi buat2 air ke..or gi toilet ke..sungguh mengjengkelkan issh.. Sabar jer lah aku kat sini kan.  Pasal keje toksah ckp la..yg meena ni ntah hape2..tapi biarkan jer. Aku malas nk komen or tunjuk apa2 dah..if dia tnya aku jwp..if not, dok dendiam..

Kat FB pulak..aduyai. Aku tatau lah lately ni aku emosi terlebih ke hapa. Tapi ada lah species2 yg mulut menyakitkan hati jer..komen sesuka hati, padahal kita kenalkan pun idak. Lenla cam ahkak geli ke..cam korang yg baca blog aku ni kan..ni tak..ntah mana2 datang. Suka2 jer. Pastu suka salah tafsir apa yg kita komen kat wall kita.  Org maksudkan lain, dia tafsir lain, sudahnya buat la statement yg mnyakitkan hati kita...issh..apa jenis maknosia gini eh, hidup tuk menyakitkan hati org lain ker?

Kat rumah pulak, aduyai. Aku taktau kenapa dgn si delin akhir2 ni.  Semakin menjadi2 perangainya. Mcam dah tak terkawal lagi. Aku tatau kat sekolah apa benda yg dia makan sampai jadi aktif semacam.  Dulu kalau lepas sekolah dia akan dok transit umah baby sitter masa amik petang elok jer salin baju..kadang mandi. Sbb aku bekalkan baju salin sepasang , tuala..Cuma akhir2 ni aku tgk dia langsung tak salin baju..langsung tak mandi uolls.. Ingtkot baby sitter ni malas dah , tak suruh. Tak amik peduli kans, sbbnya bby sitter pun lately menyakitkan hati jer. Ikut suka dia nak cuti, nak rehat bagai.  Ari tu masa cuti sekolah, aku dgn SP dah amik cuti smggu kami gilir2 saja la nak cuti kat umah dgn anak2 kan..seminggu tu tak antar bdk2 langsung.  Masa tu takmo pi memana bagai. Dah minggu kedua cuti tu baru la sbok nak cuti bagai. dah la masa tu kakak ada tuisyen . Takke terpaksa korbankan cuti sbb bdk2 takde org jga..sakit hati betul. Sedangkan masa tak antar sikit kita tak potong gaji kan..ni nak mintak cuti lagi..Mmg aku jenis tak berkira..walupun cuti 2 minggu tu aku tak hantar, bayar tetap menten tau..kita pun ada budi bicara kan, tolak ansur tapi kalu manjang gitu sakit hati lor!! tapi bersabarlah..(mmg aku ni kategori sabar gaknye..kehkeh)..ikut SP nak tukar jer transit kat umah org lain..tp biarlah..so dgn kes tu ditambah dgn keadaan delin bila kami amik petang..aku sakit hati. Mana tak tgk kawn tu bersinglet dan pakai kain sekolah lagik..malas nk bising2 biarkan jer lah. Mana taw satu hari si adik bkak cerita yg berbuih mulut baby sitter suh mandi segala..dia takmo..aduh

So skg ni gitulah peel si delin. Nak bangun ke skolah pnya la susah. Kadang kena gaduh dulu.  Kadang2 aku malas nak memikir sgt. Karang aku sakit pala. Karang aku stressed..so biarkan aja.

Bberapa hari lagi nak puasa dah.  Aku pun  blum sempat beli bahan2 basah lagi. Plannya hari ni lah.  Aku pun since leisure je kat opis dah stat2 copy paste resepi for an idea. Biasalah puasa2 kan hehari dok memikir apa nak masak. Fening tukang masak ni.  Nk harap beli..idak ler. Peristiwa satu rumah cirit birit ttap segar dalam ingatan. Akibat lauk beli kat bazar. Jadi, apapun aku ttap kena masak walaupun sempoi.  Sekurangnya dapat bawak ke sahur. Jarang sgt aku masak time sahur melainkan memanaskan aja..Senang.

Jadik sempena ramdhan tak beberapa hari lagi, ku ucapkan selamat berpuasa u olls. Semoga ramadhan kali ni penuh berkat ya..


1 comment:

Irfa said...

aku pun kena berjimat cuti ni.sib baik pengasuh yg ini jarang ambek cuti.katanya 'mak ayah dah takde.anak2 dah besar.nak cuti2 pun bukan berduit'so dia mmg jarang cuti.tak macam pengasuh dulu.selalu cuti maklum org berduit..kita x berkira bab duit kalau jaga elok